Nieuws

Alle nieuwsitems

Door Vera Celis op 13 maart 2019, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

De Standaard, 11 maart, pagina 10 Van Arabisch tot Zweeds: de centra voor volwassenenonderwijs (CVO) bieden traditioneel een groot aantal taallessen aan. Maar de Vlamingen schrijven zich steeds minder in voor zo'n cursus. Tussen 2013 en 2017 daalde het aantal inschrijvingen voor een vreemde taal …

Door Vera Celis op 15 juni 2018, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

Met de goedkeuring van het nieuw decreet duaal leren op 21 maart 2018 gaf het Vlaams Parlement het startschot om vanaf 1 september 2019 aan jongeren een vernieuwd en kwalitatief traject van leren en werken aan te bieden dat gelijkwaardig is aan andere opleidingsvormen binnen het secundair onderwijs …

Door Vera Celis op 8 juni 2018, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

Het aantal cursisten dat een ICT-opleiding volgt aan het volwassenenonderwijs, is in de laatste vier schooljaar met een derde gedaald. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams volksvertegenwoordiger Vera Celis (N-VA) heeft opgevraagd bij minister van Onderwijs Hilde Crevits. Parlementslid Celis is bezorgd …

Door Vera Celis op 1 juni 2018, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

Het aantal cursisten dat een opleiding volgt binnen het studiegebied Horeca van het volwassenenonderwijs, is in de laatste vier jaar licht gedaald. Dat blijkt uit cijfers die volksvertegenwoordiger Vera Celis (N-VA) heeft opgevraagd bij minister van Onderwijs Hilde Crevits. Het volwassenenonderwijs …

Door Vera Celis op 18 mei 2018, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

BRUSSEL 17/05 17:45 (BELGA) Het aantal personen dat via het volgen van een opleiding in het studiegebied Algemene Vorming in het volwassenenonderwijs - het vroegere tweedekansonderwijs - alsnog probeert een diploma secundair onderwijs op niveau van het ASO te halen, is van 7.968 tijdens het …

Door Vera Celis op 9 februari 2018, over deze onderwerpen: Volwassenenonderwijs

1 op de 7 volwassenen in Vlaanderen beschikt over te weinig geletterdheidscompetenties om zelfredzaam te zijn in onze maatschappij. Dat blijkt uit de PIAAC-studie van 2013. Geletterdheid gaat trouwens al lang niet meer enkel over gewoon lezen, schrijven of rekenen, maar ook over het werken met …